Case Danæg

Udfordringen:

Et æg er ikke bare et æg, og som markedsleder på det danske marked skal Danæg gå forrest, når det gælder høj kvalitet og fødevaresikkerhed. Kommunikationen skal gå hånd i hånd med Danægs centrale kerneværdi: troværdighed over for målgruppen.

 

 

Målsætninger:

Konsistent og troværdig kommunikativ tilgang på tværs af medier

  • Øge engagement på SoMe

  • Øget trafik til Danægs website

 

 

Tilgang:

Dette er en kampagnelancering og derfor en afgrænset periode, hvor der skal skabes synlighed. Der skal kommunikeres direkte til målgruppen, som interesserer sig for sport, økologi, madspild og vegetarisme. Ved at tage direkte afsæt i disse emner, sikres det at engagere målgruppen bedst muligt gennem inspirerende og guidende indhold, som nemt kan implementeres i hverdagen. Udgivelsesplatformene til denne kampagne har været Danægs eget univers (web og SoMe) og FIT LIVINGs Facebook.

Alt indhold er lavet i samme visuelle univers og skaber dermed en rød tråd igennem hele kampagnen. Der er lagt vægt på sammensætninger, der både fungerer i Danægs eget opskriftunivers samt på FIT LIVINGs platformen.

Løsning:

For at inddrage målgruppen bedst muligt og på den måde skabe en relation mellem det nye Fitnessæg og forbrugeren udviklede Egmont Content Marketing konceptet  #Fitsommercamp, som blev udrullet på følgende kanaler: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kampagnen er tænkt til at skulle aktivere og engagere målgruppen i produktet og viser Danæg som en leverandør, der tager medansvar for sine forbrugeres sundhed.

 

 

Kampagneelementer: 

Opskrifter

Workoutfilm / -challenge

Tips og tricks til en sundere livsstil

Æggetest

Artikler med sundhedseksperter

Resultater:

SoMe har ikke tidligere været et prioriteret fokusområde hos Danæg, hvorved at der ikke har været et reelt  sammenligningsgrundlag, som giver et troværdigt billede

Kontakt:

Egmont Publishing Annoncesalg

mediesalg@egmont.com

Be Social with us

  • Instagram - White Circle
  • White LinkedIn Icon
  • White YouTube Icon